Lansare de carte: "Estetizarea lumii. Atrăi în timpul capitalismului artistic". Autori: Gilles Lipovetsky, Jean Serroy. Invitați: Vasile Burlui, Oana Șerban
Editura Cartea Românească Educațional
19 Noiembrie
15:00 - 15:40
În industriile de consum, designul, moda, publicitatea, decorațiunile interioare, cinematograful, produsele spectacolelor încărcate cu seducție sunt create în masă. Ele transmit emoții și sensibilitate, organizează un univers estetic proliferant și eterogen prin eclecticismul stilurilor care se desfășoară prin prisma lor.
Peste tot, realitatea este construită ca imagine prin integrarea unei dimensiuni estetico-emoționale care a devenit centrală în competiția dintre brand-uri.
Acesta este capitalismul artistic, care se caracterizează prin ponderea crescândă a piețelor sensibilității, printr-o operă sistematică de stilizare a bunurilor și locurilor comerciale, prin integrarea generalizată a artei, a „privirii” și a afectului în universul consumatorului. Determinând unui peisaj economic haotic global pe măsură ce stilizează lumea de zi cu zi, capitalismul este mai puțin un căpcăun care își devorează proprii copii, decât un Janus cu două fețe.