Ultima zi de #GaudeamusBucurești2024 a adus preferaților publicului nostru încă o recunoaștere, cu siguranță nenecesară dar cu bucurie primită: Trofeele Gaudeamus! Votul subiectiv al Publicului, derulat în premieră într-o formulă mixtă (în incintă și online) a atribut primele 5 locuri, în clasamentul editurilor preferate: Editurii Humanitas și Grupului Editorial ART (locul 1), editurilor Litera (locul 2), Bookzone (locul 3), Polirom (locul 4) și Gama (locul 5).
● Premiul Educația a fost acordat Editurii Academiei de Studii Economice.
● Premiul de Excelență, acordat de Radio România, i-a revenit Editurii Vremea, pentru proiectul său cultural complex și elegant. Premiul constă în finanțarea parțială a unui proiect editorial.
● Premiile pentru Traducere „Antoaneta Ralian”, pentru traducerea în limba română a unei opere dintr-o limbă străină, au fost acordate domnului Liviu Franga - pentru traducerea lucrării „Cavalerii de Aristofan” publicată de Editura Eikon, în 2024, pentru restituirea plină de vervă a unei mari opere dramaturgice a vechii clasicități grecești și domnului Claudiu Sfirschi-Lăudat - pentru traducerea din limba greacă a lucrării „Loxandra” de Maria Iordanidou, publicat de Editura Curtea Veche, pentru transpunerea pitorească a unui roman de reconstituire a civilizației neogrecești – secolele XIX- XX. Același premiu, dar pentru traducerea din limba română într-o limbă străină, a revenit doamnei Laure Hinckel pentru proiecția franceză a Micului Paris către Marele Paris, într-un album foto bilingv publicat de Editura Institutului Cultural Român.
catalogul participanților | Gaudeamus București 2024
● Programul de vizitare a târgului va fi zilnic între orele 10:00 și 20:00, iar accesul publicului va fi gratuit.
● Peste 600 de evenimente editoriale care se vor desfășura deopotrivă în cele șase spații amenajatebîn incintă, cât și la standurile participanților; lansări și prezentări de carte, proiecte editoriale, dezbateri, întâlniri cu scriitori și sesiuni de autografe - unele dintre acestea vor fi transmise online.
● Ca și la edițiile precedente, unul dintre spațiile de evenimente, „Ion Creangă”, va fi dedicat preponderent celor mai tineri vizitatori.
● Proiecte conexe marca Gaudeamus și Radio România: - Trofeele Gaudeamus, decernate începând cu ediția 1997, vor fi acordate la finalul acestei ediții pentru trei dintre editurile participante și pentru „Cea mai râvnită carte a târgului”, prin Votul Publicului; alături de ele, Radio România va acorda, pe baza evaluării realizate de jurii de specialitate, Premiul de Excelență, Premiile pentru Traducere „Antoaneta Ralian” și Premiul Educația; - „Invitați de nota 10: Olimpicii României” - proiectul prin intermediul căruia Radio România și partenerii săi recompensează și promovează elevii care obțin rezultate excepționale la olimpiade internaționale, la diferite discipline;
● Eveniment cultural finanțat de Ministerul Culturii ● Sponsori: Cosmo Pharm, Luna Cleaning, Jerry’s Pizza, Intersigma, Print Expert, Aqua Carpatica, Avon, Teatrul de Artă București ● Parteneri: STB, Hospice Casa Speranței ● Parteneri media: TVR, Agenția de Presă RADOR, Observator Cultural, Agențiadecarte.ro
programul evenimentelor | Gaudeamus București 2024
● Accesul în incinta Pavilionului B2,
pentru amenajarea standului, este permis astfel: în intervalul 30
noiembrie - 1 decembrie, între orele 08.00 și 20.00, pentru
expozanții cu standuri în amenajare proprie; în zilele de 2 decembrie,
în intervalul 08.00 - 20.00 și 3 decembrie, între orele 08.00 și 24.00,
pentru toți expozanții.
● Accesul auto în intervalele de amenajare și dezafectare se va face fără costuri în parcarea E. În perioada 4 – 8 decembrie, accesul auto al expozanților se face în parcarea E, la tariful de 5 lei/oră sau pe baza abonamentelor emise de Romexpo, în valoare de 21 euro + TVA autoturism.
● Accesul la ușile de marfă ale Pavilionului B2 este posibil doar în zilele și în intervalul orar în care au loc amenajarea, dezafectarea și aprovizionarea standurilor. În perioada 4 – 8 decembrie, aprovizionarea va putea fi făcută exclusiv pe ușile de marfă ale pavilionului, în intervalele 08:00 - 9:00 și 20:00 – 20:30.
● Supravegherea standurilor
și a exponatelor revine în exclusivitate expozanților, în intervalul
08:00 – 21:00, și în perioadele alocate amenajării/dezafectării, și
organizatorului, în restul intervalului.
● Eliberarea spațiului închiriat se poate face astfel: duminică, 8 decembrie, între orele 20.30 și 24.00 și luni, 9 decembrie, între orele 8.00 și 24.00. Spațiul închiriat trebuie predat în starea în care a fost preluat. Expozanții care nu eliberează spațiul în termenul prevăzut vor plăti o taxă de 10 euro/mp/zi + TVA.